Dataspärrar för mobiltelefoni

För att du som kund ska kunna känna dig trygg när du använder vår tjänst har vi lagt spärrar


Full kostnadskontroll med dataspärr

För dig som kund är det viktigt att ha kostnadskontroll på dina tjänster. Vi har därför lagt in en kreditspärr på 3 500 kr på ditt abonnemang. Beloppet inkluderar användande av samtal, SMS,MMS, data, roaming och premiumtjänster (betalnummer m.m.).

Om du som kund har någon form av fastpris påverkas du mindre av denna spärr. Då är det endast roamingtrafik och premiumtjänster som bär en kostnad. Önskar du ändra beloppet på denna spärr kan du kontakta kundservice.


Datapaket - vad händer när mobildatan är förbrukad?

Om och när du börjar närma dig gränsen för datamängden i ditt abonnemang/surfpaket skickar vi ut ett varningsmeddelande via SMS som upplyser dig om att din mobilsurf snart kommer att ta slut.

När du förbrukat den datamängd som ingår i ditt abonnemang/datapaket kommer din hastighet strypas till 48 kbit/s och du kommer att få ett SMS med information om att din datahastighet har begränsats och hur du köper till Extradata för att fortsätta surfa i full hastighet.


Så här fungerar dataspärr i utlandet

För att du ska känna dig trygg när du surfar utomlands så ligger det en roamingspärr för data som standard på ditt abonnemang. När du surfat för 500 kr spärras datatrafiken. Vi skickar även ut en varning när du uppnått 80% av beloppet.

Har du blivit spärrad och önskar fortsätta surfa kan du höja din roamingspärr via SMS eller kontakta vår kundservice.
Du kan välja mellan dessa nivåer:

  • 500 kr/mån (standard)
  • 1 000 kr/mån
  • 2 000 kr/mån
  • 4 000 kr/mån
  • 8 000 kr/mån


Läs mer om mobiltelefoni i utlandet här.